Wednesday, September 14, 2005

Vecka 36

inte så mycket nytt. nån sticker (visserligen ett rätt schysst koncept: utskuren i tyg och upplimmad).

besökte s:t eriksbron, inte mycket nytt där heller. eller iallafall inget okänt; en del av de som syns på andra ställen runtom i innerstan, typ gulliga hundar, fåglar (som jag misstänker är av samma konstnär), caper, "arga kullen", andy, hop louie mfl.

tips om schysst event: street art smorgasbord på Allmänna galleriet 925, Kronobergsgatan 37 i Sthlm, 20 sep-23 okt.

17 Comments:

At 2:26 AM, Anonymous Anonymous said...

Du gör en fin sida men det känns som att du dissar vissa grejer av någon anledning. eller att du bara inte vill se eller visa dem. Om du varit under s:t eriksbron, varför har du inte fotat den stora SANKT panoramapostern i trappen till exempel? Eller den stora röda ugnen eller vad det är som sitter på väggen där nere. De har inte suttit där så länge. Den i trappen är ett riktigt gediget arbete som känns långt mer fotobenäget än Hop Louies små kopierade bilder.

 
At 3:22 AM, Anonymous Anonymous said...

Ugnarna har väll redan varit med förut? Sankt grejen har jag ingen aning om, han kanske inte tar den vägen?

 
At 2:25 PM, Blogger Patrick said...

Tänkte att någon skulle notera Sankt-grejen... =)

Jo, jag gick den vägen, och såg den; den är maffig och imponerande. (Tycker också att stilen "Sankt" är skriven i påminner om Jekt...)

Den enkla förklaringen till att den inte finns med är att jag fick slut på batterier i kameran. Jag lovar att den kommer upp i nästa veckas update.

Angående Diffus' ugn tror jag att jag haft med den tidigare, om inte den som sitter vid s:t eriksbron så någon annan.

 
At 3:38 AM, Anonymous Anonymous said...

vet inte om du har sett det, besöker sidan rätt oregelbundet. men kolla in korsordet på elhuset vid trappan som går från kunsholmsgatan upp till kungsklippan typ precis där vid klarabergsviadukten.

 
At 6:57 AM, Anonymous Anonymous said...

Klisterpeter och Adams som gjort det. Fint.
Sankt är inte samma som Jekt. Är inte Jekt ett café eller dylikt förresten?

 
At 8:29 AM, Anonymous Anonymous said...

Jag tror bestämt att vad du kallar "Arga kullen" är skapat av deFaceist.

Keep it up boi-i-boi.

 
At 12:05 PM, Anonymous Anonymous said...

Ett par bilder från utställningen.

 
At 1:51 PM, Anonymous Anonymous said...

Schysst från utställningen, måste kolla! Massa D*FACE runt sankt eriksplan och troligtvis resten av stan också..

 
At 4:30 AM, Anonymous Anonymous said...

Hur länge håller det på?

 
At 5:17 AM, Anonymous Anonymous said...

Ja, jag har kallat mig för deFaceist men det är egentligen ett ganska töntigt namn så man får välja själv lite.

Har också sett en massa D*FACE i stan, så jag antar att han är här på aktiv semester. Hittade denna STORA uppklistring vid gamla skatteskrapan på Medborgarplatsen när jag var ute och klistrade nyligen...
http://img.photobucket.com/albums/v125/Electrocutioner/1809008.jpg

 
At 10:09 AM, Anonymous Anonymous said...

Jag tog åt mig av det där "Hop Louies små kopierade bilder" och gick till St Eriksbron och slängde upp en schablon på kakel i färg och lite nya affischer med färg på.

 
At 11:01 AM, Anonymous Anonymous said...

Kakelschablonen, är det den rosa (som jag såg igår)? Eller har den suttit där tidigare?

Hur som helst, snygg och välplacerad!

 
At 1:44 PM, Anonymous Anonymous said...

ska ner till Norrköping en sväng i helgen, om du har lust kan jag ta lite bilder på grejer jag hittar där...har du någon mailadress man kan skicka saker till?

 
At 1:44 PM, Anonymous Anonymous said...

Eh, saker som i bilder på streetart...inte något annat

 
At 3:10 PM, Blogger Patrick said...

Henrik: Gärna! Skriv din mail här så hör jag av mig. =)

 
At 1:07 AM, Anonymous Anonymous said...

maila mig på henrik at kornet.nu dåra.

 
At 8:35 AM, Anonymous Anonymous said...

Beetle Bailey... just den rosa ja.
Tack.

 

Post a Comment

<< Home